jag har svininfluensan. ?

Förvirrad i dag. I går åkte  vi till akuten i bromma hade svårt för att andas och det var 3dagen av svår förkylning feber och mycket mer. Där var dom hellt fantastiska både läkare och sköterskor. Jag fick massa medecin för mina lungor och för att underlätta det fruktansvärda trycket över bröstet. Fick andas i en massa saker kortison i stora mängder och annat grejs. Tyckte inte att det hjälpte något nämnvärt men mina världen stabiliserades. Kärleken var med och det gjorde upplevelsen mycket lättare. Jag fick inte sitta iblan dom vanliga pasienterna utan fick sitta ensam på deras speciallavdelning. Dom tryckte ner en stor topps i näsan och tårarna ran av sig själv. Läkaren titta på mig och sa jag kommer skriva ut medecin till dig som ni måste hämta i kväll sannolikheten att du har drabbats av den nya influensan är mycket stor ca 99procent , och då du är i riskgruppen pga av din astma måste vi börja behandligen även om vi inte fått dina provresultat ännu, så blir risken till fler komplikationer mindre.

Vi fick åka hem, jag kunde inte sova hade ont i hela kroppen och allt känns overkligt.

Idag ligger jag i soffan, ont i huvet hella kroppen värker hjärtat hoppar över slagg och slår dubbla i bland, det känns som någon står på mitt bröst och en annan håller hårt runt min hals. Jag vågar inte sova men det skulle jag inte heller inte ensam, någon måste höra ifall att min andning blir sämre-.

Jag är rädd och vill att kärleken ska komma hem från jobbet nu, eller att  min älskade lilla sysster kommer för jag skulle behöva henne nu ...





Kommentarer
Postat av: Rebecka

Oh no baby då. Bli frisk bli frisk bli frisk! Tänker på dig. Ringe ri helgen. Puss

2009-09-16 @ 18:58:43
URL: http://franq.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0